MARI BERINGAT

WAKTU SOLAT: PENANG

About Me

My photo
Sama mcm org lain, hanya Hamba Allah. Let share some useful knowledge!

Tuesday, May 20, 2014

Picnic kat Miami Beach & Ronda Bukit Bendera dgn Akira

Assalamualaikum....

As a part of my rehabilitation plan, incik suami bawak aku & family sepupu jalan2 on last saturday (8 Feb). Paling syiok kami bawak Akira (nama betul Arissa Sofea).

Dah lama terperuk dlm rumah buat mata aku susah nk adapt dgn cahaya terang. Terasa pressure dlm mata. Berkelah nyer pasal semua tu aku redah. Hahaha



Layan je la gambaq yg sempat aku snap ni ye. Aku ni mmg minat tgk bunga-bungaan













Lepas tu kami ambik buggy yg caj dia RM 30 utk sebijik kereta tu. Cukup2 la kami ada 5 org dewasa + 1 kanak. Tourist guide yg bwk kereta buggy kami tu seorang uncle berbangsa cina pun dh 30++years of experience keje situ. Banyak yg dia cerita tp aku seperti biasa lupa nk tanya nama dia. Gambaq uncle tu xdak la sbb dia yg tlg snap photo kami




Sepanjang 2km perjalanan dgn buggy tu, ada tesergam indah banyak rumah2 lama. Semuanya berusia more than 100 years beb! Ada byk gak tp aku malas nk share semua. Go & enjoy it





 Haa, ada monyet2 kat sini tapi semuanya behave. Tak kacau org mcm kat Tasik Dayang Bunting (yg tu aku seram kalo pegang beg plastik)

Ini kalo korang jalan kaki bleh la masuk tgk periuk kera

 Laluan sepanjang area kami lalu ni diberi nama Jalan Tuanku Yahya Petra (Sultan Kelantan Pertama) sbbnya dia raja pertama jejak kaki ke situ.

 Ni plak antara tong pos paling tua di Malaysia. More than 100 years.








View yg Masya Allah santeknya...
















No comments:

Post a Comment